Versiunile mai vechi de WordPress au avut cu siguranță o mulțime de probleme legate de SEO. Dar de-a lungul timpului, majoritatea acestor probleme au fost rezolvate.
Versiunile actuale de WordPress sunt aproape complet prietenoase cu SEO pe cont propriu.
Deci chiar trebuie să instalați un plugin SEO pentru a face blogul dvs. mai prietenos cu SEO?
Rolul pluginurilor SEO
Pluginurile SEO aveau cu siguranță o treabă de făcut în vremurile când WordPress avea o mulțime de probleme legate de SEO. Dar acestea nu mai există.
Nu ar trebui să fie surprinzător faptul că pluginurile SEO moderne sunt pline de funcționalități fanteziste de care nici măcar nu aveți nevoie. Cele mai multe dintre aceste funcționalități nu sunt legate de SEO.
În plus, există multe plugin-uri de sine stătătoare care pot face o treabă mai bună în adăugarea de funcții SEO prietenoase pe blogul tău, decât un singur plugin SEO umflat care poate de fapt încetini site-ul tău.
Ce face un plugin SEO pentru blogul tău?
Deci, cum anume face un plugin SEO site-ul dvs. prietenos cu SEO?
Să trecem prin toate caracteristicile importante pe care le oferă majoritatea pluginurilor SEO și dacă adaugă sau nu valoare site-ului tău.
Breadcrumb-urile sunt link-uri de navigare care afișează toate linkurile care duc la pagina curentă care este vizualizată.
Dacă site-ul dvs. are sute de categorii sau este foarte complex de navigat, breadcrumbs sunt o soluție ideală, deoarece ajută utilizatorul să navigheze cu ușurință.
Tot din perspectiva SEO, Google afișează uneori firimituri în SERP-urile lor (rezultatele motorului de căutare).
Dar din perspectiva clasamentului, pesmeturile nu sunt cu siguranță un factor de clasare. Site-urile care nu folosesc breadcrumbs se clasează la fel de bine ca site-urile care o folosesc.
În acest sens, adăugarea de pesmet este mai mult din motive estetice decât din motive SEO.
Atâta timp cât ai o navigare adecvată pe site-ul tău și categorii denumite corect, ești gata.
Puteți elimina cu ușurință această funcție.
2.) Adăugarea etichetelor de rețele sociale
Majoritatea pluginurilor SEO vă vor oferi opțiunea de a adăuga etichete de rețele sociale – etichete OG, carduri twitter etc.
Aceste etichete nu fac nimic din punct de vedere SEO. Acestea sunt destinate numai site-urilor de social media precum FB, Cum sa creezi un playlist de filme porno și Twitter.
Și chiar și fără aceste etichete, rețelele sociale precum Facebook, Pinterest și Twitter pot recunoaște URL-ul, Titlul, Descrierea și Imaginea postării partajate.
Da, aveți nevoie de aceste etichete dacă doriți să vă administrați contul de Facebook și să obțineți acces la funcții precum statisticile Facebook.
Dacă acesta este cazul, puteți adăuga cu ușurință etichete de rețele sociale pe site-ul dvs. folosind un plugin specific ca acesta: etichetele Simple Faceboo Open Graph de la Wondermoon.
3.) URL-uri canonice
Majoritatea pluginurilor SEO au funcția de a adăuga adrese URL canonice pe site-ul tău.
Faptul rămâne că adresele URL canonice nu sunt necesare dacă aveți redirecționare 301 adecvată. Să vedem cum.
Orice site web wordpress poate fi încărcat folosind versiunea „WWW” și „non-WWW”.
În mod similar, dacă aveți HTTPS pe site-ul dvs., site-ul dvs. poate fi accesat cu „HTTPS” și cu „HTTP”. Astfel, se creează 4 versiuni diferite ale site-ului dvs., după cum urmează:
http://sitename.com
http://www.sitename.com
https://sitename.com
https://www.sitename.com
Dacă reușiți să vă accesați site-ul web folosind fiecare dintre aceste versiuni, atunci veți întâlni probleme de „dublare a conținutului”.
O adresă URL canonică îi spune Google care versiune este versiunea originală și care sunt simple copii.
Dar o modalitate mai bună de a spune Google despre versiunea originală este să redirecționeze 301 (permanent) toate celelalte versiuni către versiunea principală.
Puteți face acest lucru cu ușurință adăugând o regulă simplă la fișierul dvs. .htaccess.
De exemplu, să presupunem că doriți să redirecționați toate versiunile site-ului dvs. către următoarele: https://sitename.com
Puteți realiza acest lucru adăugând următorul cod în fișierul dvs. „.htaccess”.
RewriteEngine Pornit
RewriteCond %{SERVER_PORT} 80
RewriteRule ^(.*)$ https://sitename.com/$1 [R=301,L]
Acestea fiind spuse, majoritatea temelor moderne wordpress adaugă automat etichete Canonical pe site-ul tău. Deci nu aveți nevoie de un plugin SEO pentru a adăuga aceste etichete pentru dvs.
4.) Eliminarea cuvintelor stop din melci
Un slug este partea de nume de fișier a unei adrese URL.
De exemplu, în următoarea adresă URL, „how-to-blog” este slug-ul.
http://sitename.com/blog/your-blog/
WordPress generează automat „slugs” din titlul articolului. Puteți edita slug-ul generat automat făcând clic pe butonul „editați” de lângă slug.
Unele plugin-uri SEO au o funcționalitate pentru a elimina „cuvinte oprite” (cuvinte precum on, is, at, which, the etc.) din slugs.
În primul rând, acest lucru nu face mare lucru pentru tine din perspectiva SEO și, în al doilea rând, să te bazezi pe un plugin pentru a face acest lucru pentru tine nu este cea mai bună modalitate.
În timp ce numiți melci, asigurați-vă că vă păstrați melcii scurti și simpli. Un maxim de 5 cuvinte ar trebui să fie cheia.
Așa cum petreceți timp venind cu titlul articolului, luați-vă timp pentru a vă crea melcul. Fă-l scurt și semnificativ. De asemenea, puteți elimina manual cuvintele care credeți că nu sunt necesare de la melc.
5.) Sitemap XML
Un sitemap XML poate fi util, dar cu siguranță nu este o cerință. În plus, un sitemap XML nu face nimic pentru a îmbunătăți SEO site-ului dvs.
Chiar și fără o hartă a site-ului, Google vă poate accesa cu crawlere site-ul destul de bine. O hartă a site-ului acționează doar ca un ghid foarte gros.
Și vestea excelentă este că de la WordPress 5.5, harta site-ului este inclusă automat, așa că nu este necesar un plugin suplimentar pentru hartă site. Puteți verifica sitemap-ul generat de WordPress pentru site-ul dvs. vizitând https://sitename.com/wp-sitemap.xml
6.) Lizibilitatea și analiza cuvintelor cheie
Unele plugin-uri vă vor oferi această funcționalitate.
Dar dacă te gândești bine, chiar nu ai nevoie de un instrument automatizat care să-ți spună cât de lizibil este conținutul tău pentru oameni. Chiar ești cel mai bun judecător.
În ceea ce privește integrarea cuvintelor cheie, lucrul important de reținut este să scrieți titluri informative și conținut de bună calitate care se referă la titlu.
În cele mai multe cazuri, atunci când scrieți conținut de calitate, integrați automat cuvintele cheie (precum și variațiile semantice ale acestora). Chiar nu aveți nevoie de un instrument care să vă spună să îmbunătățiți lizibilitatea articolelor dvs.
În plus, fiți conștienți de faptul că umplerea articolelor cu cuvinte cheie repetitive poate duce site-ul dvs. în probleme. Densitatea naturală a cuvintelor cheie este cea mai bună cale de a merge.
De asemenea, dacă doriți cu adevărat un instrument excelent pentru a vă verifica conținutul, încercați Grammarly.com
7.) Structura etichetelor de titlu SEO Friendly
A existat o perioadă în care structura etichetei de titlu WordPress nu era prietenoasă cu SEO. Dar WordPress a adăugat recent suport pentru teme pentru „Title Tags” și majoritatea temelor le folosesc
această caracteristică.
De acum, etichetele de titlu generate de WordPress sunt perfect prietenoase cu SEO.
Important, etichetele de titlu actuale adaugă numere de pagină la paginile de arhivă. Anterior, nu au făcut-o și asta a dus la duplicarea etichetei de titlu.
Deci, cu excepția cazului în care doriți să faceți niște modificări fanteziste ale etichetei de titlu, nu aveți nevoie de un plugin SEO.
8.) Etichete de titlu personalizate
WordPress setează automat antetul postării dvs. ca „etichetă de titlu”. În cele mai multe cazuri, acest lucru ar trebui să fie perfect.
Dar, în unele cazuri, este posibil să doriți să adăugați o etichetă de titlu personalizată care este diferită de titlul postării.
Majoritatea pluginurilor SEO vă vor permite să setați o etichetă de titlu personalizată și da, aceasta este o caracteristică bună.
9.) Etichete metadescriere
În mod implicit, WordPress nu setează o etichetă meta description. Aceste etichete nu sunt necesare și nu vă vor ajuta prea mult SEO.
Dar din moment ce eticheta meta description este uneori afișată în SERP-urile Google (pagina cu rezultatele motorului de căutare), puteți beneficia de o descriere atractivă.
În absența unei descriere, Google va genera automat o descriere din textul articolului dvs.
Majoritatea pluginurilor SEO vă vor permite să adăugați o meta descriere și da, aceasta este o caracteristică utilă.
Notă: nu are rost să generezi automat meta-descrierea din conținutul postării tale. Dacă doriți să adăugați o meta-descriere, faceți-o personalizată și unică.
10.) Eticheta Meta Cuvinte cheie
Această etichetă este învechită și nu este necesară. Unele plugin-uri SEO au încă o opțiune de a adăuga aceste etichete.
11.) Integrare Google Webmaster Tools
Există câteva pluginuri SEO care vă permit să vă verificați site-ul pentru instrumentele Google pentru webmasteri (Search Console) și instrumentele Bing pentru webmasteri.
Vă puteți verifica cu ușurință site-ul pentru aceste servicii. Chiar nu aveți nevoie de un plugin SEO pentru asta.
Iată cum să vă verificați site-ul fără a utiliza niciun plugin sau FTP.
12.) Eliminați baza categoriei
Unele plugin-uri SEO au o opțiune care vă permite să eliminați baza „categoriei” pe care wordpress o adaugă în paginile dvs. de categorii.
WordPress adaugă automat o bază de „categorie” la toate paginile de categorii și o bază de etichete la toate paginile de etichete.
De exemplu, așa arată o categorie tipică și adresa URL a paginii de etichetă:
http://sitename.com/categorie/categorie-name/
http://sitename.com/tag/categorie-name/
Problema cu o bază de categorie este că poate genera erori 404.
De exemplu, următoarele adrese URL vor duce la o eroare 404:
http://sitename.com/categorie/
http://sitename.com/tag/
Deși aceasta nu este o problemă uriașă, puteți rezolva cu ușurință această problemă adăugând două pagini noi în wordpress.
Pur și simplu accesați „Pagini > Adăugați nou” și adăugați o pagină cu slug-ul „categorie” și alta cu slug-ul „tag”.
Puteți adăuga orice conținut similar dorit pe aceste pagini. De exemplu, pagina de categorii poate avea o listă cu toate categoriile dvs. populare.
13.) Editor de fișiere Robots.txt și .htaccess
Unele plugin-uri SEO vă oferă opțiunea de a edita fișierele Robots.txt și .htaccess din tabloul de bord wordpress.
Aceasta este cu siguranță o caracteristică utilă, dar pentru a fi mai sigur, este recomandat să nu editați fișierul „.htacess” din tabloul de bord.
Dacă faceți chiar și o eroare minoră, site-ul dvs. nu se va încărca, nu vă veți putea conecta la tabloul de bord și va trebui să cereți furnizorului dvs. de găzduire sau webmaster-ului să remedieze problema pentru dvs.
Cea mai bună modalitate de a edita fișierul .htaccess este utilizarea unui software FTP (File transfer protocol).
În ceea ce privește editarea fișierului Robots.txt, există un plugin ușor pentru aceasta pe care îl puteți utiliza:
Sau îl puteți edita folosind FTP.
14.) Redirecționați adresele URL ale atașamentelor către adresa URL a postării părinte
Când încărcați o imagine din tabloul de bord wordpress, wordpress creează o pagină unică pentru imagine.
De exemplu, dacă încărcați o imagine numită „new-image.php”, va fi creată următoarea pagină:
http://sitename.com/new-image
În mod similar, când adăugați o imagine la o singură postare făcând clic pe „Adăugați conținut media”, wordpress creează o altă pagină pentru aceeași imagine.
http://sitename.com/single-post-title/new-image
Acest lucru poate duce la probleme de conținut subțire/duplicat, deoarece singurul conținut de pe pagină este imaginea.
O modalitate de a rezolva acest lucru este să redirecționați pur și simplu paginile atașate către pagina de pornire, ceea ce vă permit să faceți pluginurile SEO.
Dar o modalitate mai bună este să adăugați o etichetă NoIndex/NoFollow la aceste pagini. Puteți face acest lucru cu ușurință pe cont propriu, adăugând un mic fragment de cod în fișierul functions.php al temei. Citiți punctul de mai jos pentru a afla cum.
15.) Adăugați Noindex la paginile cu valoare mică
WordPress generează automat o gamă întreagă de pagini de arhivă.
Există arhiva zilnică, lunară și anuală, arhiva de autori pentru toți autorii, arhive de etichete, arhive de categorii și arhive de pagini de index dacă aveți paginarea paginii de pornire.
În plus, există și alte pagini cu valoare redusă, cum ar fi paginile cu rezultatele căutării, dacă utilizați funcția de căutare wordpress și pagini de eroare 404.
Acest lucru poate crea o mulțime de conținut duplicat. Cel mai bun mod de a rezolva acest lucru este să adăugați o etichetă „NoIndex” la toate paginile de arhivă nedorite, cum ar fi arhiva de date și arhiva autorului. În plus, este o idee bună să adăugați eticheta „NoIndex” la toate paginile de arhivă paginate (pagina a doua și mai departe).
O etichetă NoIndex îi spune lui GoogleBot să nu indexeze o anumită pagină.
Toate pluginurile SEO vă vor permite să adăugați NOIndex la aceste pagini. Aceasta este o caracteristică bună.
Dar poți face asta cu ușurință pe cont propriu. Consultați articolul de mai jos pentru a ști cum să faceți acest lucru:
Pași pentru adăugarea etichetei NoIndex la toate paginile wordpress cu valoare redusă
16.) Etichetele meta precedente și următoare
Google recomandă adăugarea etichetelor Prev și Next pe orice pagină care face parte dintr-o secvență.
Să presupunem că aveți 100 de postări pe blog. Toate aparțin unei categorii (sau au aceeași etichetă). Să numim această categorie „categoria-a”.
Acum, dacă afișați 20 de postări pe pagină, Categoria A va avea 5 pagini, după cum urmează:
http://sitename.com/categorie/catogary-a/
http://sitename.com/categorie/catogary-a/page-1/
http://sitename.com/categorie/catogary-a/page-2/
http://sitename.com/categorie/catogary-a/page-3/
http://sitename.com/categorie/catogary-a/page-4/
În mod similar, dacă pagina dvs. de pornire afișează cele mai recente postări, este posibil să aveți paginarea activată. Puteți verifica paginarea derulând în jos în partea de jos a paginii dvs. de pornire și vedeți dacă aveți numere de pagină.
http://sitename.com/
http://sitename.com/page-1/
http://sitename.com/page-2/
si asa mai departe..
Acum știi că aceste pagini fac parte dintr-o secvență. Cu alte cuvinte, nu sunt pagini separate. Sunt o singură pagină, împărțită în 5 pagini diferite.
Cea mai bună modalitate de a-i spune Google că acestea fac parte din aceeași pagină este să folosească etichetele Următorul și Prev.
Eticheta Următorul oferă adresa URL a paginii următoare din secvență, iar eticheta Prev oferă adresa URL a paginii anterioare.
În prezent, wordpress adaugă etichetele Next și Prev, dar o adaugă la paginile tale obișnuite de postări de blog. Ei nu adaugă aceste etichete în paginile paginate unde sunt necesare. Dar există o bună posibilitate ca ei să adauge suport pentru aceste etichete în versiunile viitoare.
Deci, de acum, singura modalitate de a adăuga această funcționalitate este utilizarea unui plugin SEO. Sau puteți edita manual pagina functions.php pentru a adăuga un cod care generează aceste etichete.
Consultați articolul de mai jos pentru a ști cum să faceți acest lucru pe cont propriu:
Acestea fiind spuse, adăugarea acestor etichete nu este de o importanță masivă, deoarece Google a sugerat că sunt destul de bune la detectarea secvențelor. Cu alte cuvinte, își pot da seama dacă un set de pagini face parte dintr-o secvență.
În plus, puteți adăuga oricând eticheta „NoIndex” la aceste pagini (de la a 2-a pagină în sus), astfel încât acestea să nu fie indexate. (A se vedea punctul 15)
În plus, WordPress adaugă și etichete de titlu unice acestor pagini, ceea ce previne duplicarea conținutului.
Deci, chiar dacă nu adăugați aceste etichete, sunteți gata.
17.) Imagini cu încărcare leneșă
Unele plugin-uri vă oferă opțiunea de încărcare leneră a imaginilor pentru a vă îmbunătăți viteza paginii, dar de la WordPress 5.5, încărcarea leneră este inclusă automat, astfel încât să nu aveți nevoie de un plugin suplimentar pentru asta.
Concluzie
Analizând toate punctele din acest articol, următoarele sunt singurele funcționalități pe care pluginurile SEO le oferă care sunt utile. :
Vă oferă opțiunea de a adăuga etichete de titlu personalizate și etichete meta descriere.
Vă oferă opțiunea de a modifica structura etichetei de titlu.
Vă ajută să adăugați NoIndex în pagini cu valoare redusă.
Adaugă metaetichete Următorul și Prev în paginile arhivei paginate.
Adaugă sitemap XML.
Adaugă OG și alte etichete de rețele sociale.
Și aproape toate aceste funcționalități pot fi adăugate la blogul dvs. manual, așa cum se discută în articol.
Dacă credeți că este prea multă agitație să adăugați manual unele dintre aceste funcționalități pe site-ul dvs., atunci un plugin SEO este cu siguranță o opțiune grozavă.
Pe de altă parte, dacă nu vă deranjează să vă murdăriți puțin mâinile și să editați fișierele wordpress pentru a adăuga ceva cod, atunci puteți elimina cu siguranță un plugin SEO.
Leave a Reply